Thursday 28 February 2019

Fakta Menarik Tentang Khidmat GrabCar Yang Anda Perlu Tahu

Jika anda mempunyai kereta dan kesabaran untuk mengharungi trafik, mungkin tiada masalah. Tetapi jika anda tidak mahu berdepan dengan semua itu dan hanya mahu menggunakan pengangkutan awam yang lebih selamat dan selesa. Perkhidmatan seperti GrabCar dan Uber memastikan anda sampai ke destinasi dengan selamat. Jika anda tidak tahu, GrabCar adalah perkhidmatan yang ditawarkan pada aplikasi myteksi. Penulis pasti ada yang ramai tidak mengetahuinya, apatah lagi penulis yang baru mengetahui tentang perkhidmatan GrabCar. Walaupun kedua-dua khidmat ini mempunyai kelebihan yang sama tetapi terdapat beberapa perkara mengenai GrabCar yang memberikan ia satu kelebihan. 

1. Caj GrabCar adalah secara kadar tetap. Tambang yang dikira berdasarkan jarak antara pick-up dan drop-off serta anggaran masa perjalanan. Kadar GrabCar memberikan pilihan yang lebih murah berdasarkan trafik.


2. Sebelum anda mengesahkan perjalanan, harga anggaran telah dikira berdasarkan tambang asas, jarak antara kedua-dua dan anggaran masa yang diambil untuk perjalanan jarak. Caj yang ditera sebelum menempah tidak akan menukar walaupun terjebak dalam lalu lintas dan anda tidak perlu bimbang kerana tiada  kejutan tambang bila sampai ke destinasi.

3. Menyediakan GrabCar dan GrabCar+, dua perkhidmatan dari MyTeksi. GrabCar (Ekonomi) adalah pengangkutan yang lebih murah untuk kegunaan harian. Perkhidmatan GrabCar ini menggunakan model kereta ekonomi seperti Perodua Myvi, Toyota Vios atau Honda City. Manakala, GrabCar+ pula lebih eksklusif, menggunakan kereta Hyundai Sonata, Toyota Camry atau Honda Accord. 

4. Paling menyenangkan apabila menerima pemberitahu status tempahan hanya dalam masa 1 minit. Tidak perlu menunggu lama. 

5. Dengan kadar harga tetap, GrabCar menjadikannya salah satu pengangkutan awam yang paling berpatutan di Lembah Klang terutamanya di Bangsar, Mont Kiara, kawasan Hartamas dan pusat bandar KL.

kredit: wanista.com

GREEN MATRIX CAR RENTAL ALOR SETAR | PERKHIDMATAN KERETA SEWA ALOR SETAR
Alamat:
Green Matrix Alor Setar
No C3 Arrival Concourse (Arrival Hall)
Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim.

Alor Setar, 06200 Kedah


No comments:

Post a Comment

15 Makanan Sedap Kedah 2019 Bagi anda yang ingin berkunjung ke Kedah, pastikan anda memasukkan 15 lokasi yang kami senaraikan untuk menja...