Sunday 24 February 2019

kereta sewa murah di Alor Setar, Kedah sempena Hari Gaji 😍

Alor Setar dahulunya dikenali sebagai Alor Star dari tahun 2004 hingga 2008, ialah ibu negeri Kedah, Malaysia. Ia adalah bandar kedua terbesar di negeri ini selepas Sungai Petani dan salah satu bandar paling penting di pantai barat Semenanjung Malaysia. Ia terletak di sepanjang lebuh raya terpanjang di negara ini, terletak 400 km (250 batu) dari Kuala Lumpur dan 79 km (49 batu) di utara George Town, Pulau Pinang. Bandar ini adalah rumah kepada Pusat Pentadbiran Negeri Pusat dan merupakan pusat pentadbiran Daerah Kota Setar.

Alor Setar yang dikenali sebagai Petua Malaysia, merupakan salah sebuah bandar paling unik di Malaysia kerana sektor awam dan swasta beroperasi dari Ahad hingga Khamis setiap minggu, mengamati hujung minggu Jumaat-Sabtu bersama-sama dengan Kelantan, Terengganu dan Johor.



Lokasinya di sepanjang laluan utama perjalanan dari Malaysia ke Thailand telah lama menjadikannya hab pengangkutan utama di Semenanjung Melayu utara. Pada masa ini, bandar ini meliputi kawasan seluas 666 km2 (257 batu persegi) yang diduduki oleh lebih 300,000 penduduk (seperti dalam banci 2010). Di peringkat tempatan, Alor Setar ditadbir oleh Majlis Bandaraya Alor Setar.

Bandar ini disampaikan oleh Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim, yang mula beroperasi pada tahun 2006. Lapangan terbang ini tidak disampaikan oleh sebarang penerbangan antarabangsa komersial Walau bagaimanapun, terdapat penerbangan bermusim khas ke Arab Saudi untuk jemaah Muslim yang melaksanakan Haji. Bandar ini dihubungkan dengan bahagian lain di Semenanjung Malaysia oleh Lebuhraya Utara-Selatan, Stesen Bas Shahab Perdana dan stesen keretapi Alor Setar. Jeti Kuala Kedah di bandar ini dihidangkan oleh feri yang menghubungkan bandar dengan pulau resort Langkawi. Alor Setar adalah tempat kelahiran dua perdana menteri Malaysia, YTM Tunku Abdul Rahman dan Tun Dr. Mahathir bin Mohamad.



Green Matrix adalah sebuah syarikat Travel & Tours Sdn Bhd. Kami adalah inovator teknologi perjalanan anda, penyelesaian perjalanan anda yang membantu anda merancang pengangkutan anda terlebih dahulu untuk bercuti anda dengan tujuan yang fleksibel, mencari dan melihat bandar-bandar di seluruh Malaysia dan Brunei di satu tempat. Pelanggan-pelanggan Green Matrix Car Rental Alor Setar, Kedah tidak terhad kepada orang tempatan sahaja, malah pelancong-pelancong dari negara luar pun turut serta menggunakan perkhidmatan kereta sewa daripada Green Matrix Car Rental Alor Setar, Kedah. 

Bersempena dengan Hari Gaji/ Pay Day ini, kami telah menawarkan pakej sewa kereta dengan memberi diskaun sebanyak 10% kepada pelanggan yang membuat tempahan dengan kami. Jangan ditunggu-tunggu lagi! Anda tidak akan mendapat tawaran yang menarik seperti ini. Promosi ini sah untuk sehari sahaja, anda boleh menyewa kereta idaman anda untuk anda ke mana-mana sahaja yang ingin dituju. Pelbagai pilihan dan jenama kereta untuk ada pilih bergantung kepada keperluan, kesesuaian, minat, penggunaan serta bajet anda. Dapatkan kereta sewa murah di Alor Setar, Kedah hanya dari dari Green Matrix Car Rental Alor setar Kedah sekarang!



GREEN MATRIX CAR RENTAL ALOR SETAR | PERKHIDMATAN KERETA SEWA ALOR SETAR
Telefon: 017-4458847 | Link WhatsApp
Alamat:
Green Matrix Alor Setar
No C3 Arrival Concourse (Arrival Hall)
Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim.

Alor Setar, 06200 Kedah


No comments:

Post a Comment

15 Makanan Sedap Kedah 2019 Bagi anda yang ingin berkunjung ke Kedah, pastikan anda memasukkan 15 lokasi yang kami senaraikan untuk menja...